Czy opłaca się korzystać z usług wirtualnych asystentek?

Z wielu powodów warto pomyśleć o zatrudnieniu wirtualnej asystentki. Niby wielu przedsiębiorców bardzo dobrze radzi sobie i bez niej, ale kto wie, w jakim miejscu byłaby teraz ich firma, gdyby tak podeprzeć jej działalność na doświadczeniu kogoś, kto pomógłby ją rozwijać. Wirtualne asystentki często są osobami dosłownie od wszystkiego. Świadczą one wielopłaszczyznową pomoc w kontekście prowadzenia i rozwijania biznesów. I to wszystkich biznesów. Niekoniecznie dużych przedsiębiorstw czy korporacji, ale też i tych niewielkich działalności gospodarczych, którym początkowo może zależeć wyłącznie na tym, by zarabiać takie pieniądze, jakie pozwolą im się utrzymać i nie dokładać z własnej kieszeni do biznesu.

O wirtualnej asystentce

Przeciętna wirtualna asystentka posiada naprawdę sporo technicznych umiejętności, które z kolei pozwalają jej na świadczenie mocno zróżnicowanych usług, nawiązujących do wielu obowiązków zawodowych. Klient sam zresztą ustala ten zakres obowiązków zatrudnionej asystentki. Oczywiście na podstawie jej oferty usług wybiera to, co najbardziej mu odpowiada, by nie musieć płacić chociażby za obsługę social media, jeśli tylko tymi social media woli się zajmować na własną rękę. Współpraca nie musi być oparta na jakichś mocno wiążących umowach. Umowy najczęściej są właśnie krótkoterminowe, a gdy się zakończą, każdy może po prostu pójść w swoją stronę i nikt do nikogo nie ma pretensji za przerwane współdziałanie. Niskie są też koszty zatrudnienia dodatkowego pracownika. Wirtualna asystentka przeważnie sama wystawia faktury, a to oznacza, że nie trzeba jej zatrudniać na stałe i nie trzeba oferować jej normalnej umowy o pracę.

Współpraca z asystentkami online

A często właśnie ta współpraca z wirtualnymi asystentkami jest jedynie okresowa i epizodyczna. W momencie nagłego nawału pracy właściciel firmy może oddelegować im część obowiązków, by po przejściu przez ten gorący okres podziękować im za współpracę i wrócić do standardowego trybu działania. Wiele wirtualnych asystentek specjalizuje się w konkretnych dziedzinach. Zazwyczaj te umiejętności są powiązane z marketingiem, copywritingiem lub księgowością.

Źródło: https://www.nafirme.pl